kiszúrtam a szurikat! avagy hova tűnök szerda esténként?

Tartozom egy bejegyzéssel, egy felelőtlen másfél héttel ezelőtt tett igéretem okán, melyet a szokásos havi 9körüli hazarohanásom előtt tettem. Hogy mi történik havonta, amiért bármilyen társaságban asztalt bontok, mi az, amiért gyermeki rajongással bolondulok? 

Egy sorozat: On The Spot!

Azért mondanám, hogy nehéz megírni ezt a bejegyzést, mert nem célom ismertetni se a múlt szerdán látottakat és egyáltalán a műsoraik anyagát, hisz ez nem az én feladatom, és náluk jobban ezt úgy se tudná senki prezentálni. Inkább csak gondolatokat és érzéseket osztanék meg, amivel meg az volna a probléma, hogy biztos sokan megírták már.

A kezdetek: Talán azért mégis le kéne írni, hogyan ismertem meg őket a képernyőn keresztül. Az egész 2011. augusztusában kezdődött. Itthon úgy szokás, kint mindig megy a tv, hol háttérzajként, hol valaki nézi. Én néha kitévedek, aztán vagy ott maradok, vagy nem. Ezen az estén is így volt, kint ment a Spektrum, anya nézte, én kitévedtem, és ott maradtam. Belecsöppentem egy On The Spot Marathonba, és magával ragadott. Másnap is leadtak, és meg is néztem két részt. De a maratonnak vége lett. Innentől fogva viszont figyeltem a tv műsorokat, kisvártatva megjelentek az M1 műsorán is. Idén kicsit változott a koncepció a királyi televízióban. A műsor készítői, Cseke Eszter és S. Takács András most nem a világ konfliktusaival, a civilizáltnak mondható környezetünkkel foglalkoznak, hanem a világ egy másik eldugottabb, és kihalófélben levő részeivel, a törzsekkel. Bevallom kissé aggódtam. Az eddigiekben úgy éreztem, hogy háború és katasztrófa sújtotta övezetekben több érdekfeszítő kérdést tehet fel a készítő olyan témákban, amik minket érdekelnek. Mintha ezek a problémák közelebb lennének hozzánk és nyitottabb rá a fülünk. A törzsi kérdést én is romantikusnak tartottam, a maga kőkorszaki egyszerűségével. De vajon egy ilyen műsortól, amitől a korábbiak alapján mást szoktunk meg, de sokat vártunk el mit kaphatunk most? Némi kételkedés és akklimatizáció után kellemesen csalódtam. Az egésznek a varázsa abban rejlik számomra, hogy Eszter és András olyan természetességgel viselkednek más környezetekben, hogy úgy tűnik könnyen be is fogadják őket, úgymond a társadalom részeivé válnak. Ezért amikor nézem a tv-t olyan, mintha elhoznák az eseményeket a képernyőkön keresztül és túl, ide be a szobába.

Hát ennyi, ennyi a varázsa, ennyi a titok! ők álmodtak egyet és meg is valósították! Példaértékű:)

( A Törzsek az M1-en megy, ezzel párhuzamosan folytatódik a sorozat a Spektrumon)

Saját blogjuk: http://onthespot.blog.hu/   Itt részletesen olvashattok a sorozat részeiről :)